Početna Press centar GREDELJEVE LOKOMOTIVE ĆE VOZITI U ARGENTINI
GREDELJEVE LOKOMOTIVE ĆE VOZITI U ARGENTINI PDF Ispis E-mail

Zagreb, 14. rujna 2009. – Za potrebe Argentinske željezničke kompanije UGOFE S.A. iz Buenos Airesa, ovih dana bit će isporučene dvije modernizirane lokomotive G26 (HŽ oznaka 2062) koje je Tvornica željezničkih vozila Gredelj modernizirala u suradnji s višegodišnjim partnerom National Railway Equipment Company (NREC iz Sjedinjenih Američkih Država).

 

Suradnja TŽV Gredelj i NREC, koja je započeta 2004. godine, do danas je rezultirala isporukom četiri lokomotive G26CUNm (snage 2200 hp) za potrebe kompanije RUSAL u Gvineji, pet lokomotiva GT26CW (snage 3300hp) za potrebe francuske kompanije TSO u Saudijskoj Arabiji, a nastavljena je ove godine izgradnjom 11 novih lokomotiva GT26CW, te isporukom dvije navedene modernizirane lokomotive za Argentinu.

Gredelj i NREC su tako od 2004. do 2006. godine od "starog željeza" i rezanja u otpad "spasili" dvadeset pet lokomotiva koje su bile u vlasništvu Hrvatskih željeznica. Modernizacija tih "spašenih" lokomotiva u Gredeljevom Pogonu lokomotiva obuhvaćala je modernizaciju dizelskih motora, ugradnju mikroprocesorskog sustava upravljanja, povećanje snage, ugradnju novih generatora i vučnih motora, ugradnju novih sigurnosnih sustava te raznih prilagodbi za specifično tržište na koje se lokomotive isporučuju. Navedene lokomotive nakon modernizacije, odlaze na druge kontinente, a Gredelju osiguravaju punu zaposlenost kapaciteta i otvaraju nova tržišta. Uz opsežnu i temeljitu modernizaciju starih lokomotiva, Gredelj ujedno izrađuje i nove lokomotive GT26CW snage 3300hp (2,2MW).

Osim navedene suradnje s kompanijom NREC u GREDELJU se trenutno izvode radovi na lokomotivama, vagonima i sklopovima željezničkih vozila za

tržište Italije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Švicarske, Slovenije, Kosova i Rumunjske, a intenzivni se pregovori vode s potencijalnim kupcima iz Grčke, Makedonije, Kazahstana, BiH, Kosova, Turske, Sudana, Jordana, Grne Gore, SAD-a, Srbije i Italije za isporuke u 2010. godini.

TŽV GREDELJ je poslovanje u 2008. godini završio s ukupnim prihodom od 766,7 milijuna kuna, čime je proizvodnja povećana za 46 posto, a izvoz roba i usluga povećan je za četiri puta (121:30 milijuna kuna) u odnosu na 2007. godinu.

U ovoj godini učinjeni su i novi iskoraci te su unatoč globalnoj krizi „otvorena“ nova tržišta - Argentina, Kosovo, Jordan, Sudan, itd. Za ino-tržište ove je godine isporučeno deset putničkih vagona za Željeznice Crne Gore i deset putničkih vagona za talijanske regionalne željeznice(Ferrovie del Sud-Est,Bari), dok se za isporuku priprema dvadeset lokomotiva (SAD, Srbija, BiH, Kosovo) i pet putničkih vagona (Italija).

Gredelj se trenutno natječe i za dobivanje posla za popravak 108 putničkih vagona u Italiji (za državne talijanske željeznice-TRENITALIA S.p.A.) te je jedini remonter na prostoru jugoistočne Europe kvalificiran za popravak lokomotiva i vagona, za državne talijanske željeznice.

Uz poslove na domaćem tržištu (prvenstveno poslovi za HŽ - Putnički prijevoz koji je vlasnik i najveći kupac i HŽ - Vuča vlakova, te zajednička proizvodnja zagrebačkog niskopodnog tramvaja Crotram u konzorciju s Končarom), ove se godine očekuje plasman roba i usluga na inozemno tržište na nivou prošlogodišnjeg izvoza, odnosno 121 milijun kuna.

Ovakav iskorak na inozemno tržište ostvaren je zahvaljujući ulaganju u modernizaciju proizvodnje i proizvodnih tehnologija s jedne strane, te s druge strane sustavnom ulaganju u razvoj novih proizvoda koji TŽV Gredelj čine jednom od samo nekoliko kompanija u svijetu koje su razvile vlastiti sustav mikroprocesorskog upravljanja dizelskim lokomotivama - vlastiti upravljački software i hardware. Posebno značajnim se trenutno smatraju projekti izrade novih vozila: lokomotiva JT38CW u suradnji s najvećim svjetskim proizvođačem dizelskih lokomotiva ElectroMotive Diesel iz Chicaga, projekt regionalnog dizel-električnog vlaka, projekt nove manevarske lokomotive DEL800DC i projekt novog prigradskog-elektromotornog vlaka.
Navedeni poslovi ne samo da osiguravaju zaposlenost kapaciteta tvrtke i predstavljaju sigurnost za 1700 zaposlenika Gredelja, nego su i svojevrsna potvrda potencijala i stručnosti hrvatske željezničke industrije.

Uspješno poslovanje TŽV Gredelj, odražava se i šire u Hrvatskoj, prvenstveno kroz zapošljavanje kapaciteta Gredeljevih dobavljača i podizvođača.

Tvornica željezničkih vozila GREDELJ, osnovana je prije 115 godina i danas je u vlasništvu HŽ-Putnički prijevoz te ima obvezu investicijskog održavanja željezničkih vozila za društva u sastavu HŽ-a, a osim toga intenzivno surađuje i sa ostalim korisnicima željezničkih vozila u Hrvatskoj – Petrokemija Kutina, INA Rafinerije Sisak i Rijeka, Luka Vukovar, HP – Hrvatske pošte, a intenzivno se pregovara o isporuci lokomotive s tvrtkom NEXE Grupa. Uz poslove na izgradnji i održavanju željezničkih vozila i njihovih komponenti i sklopova, Gredelj je ovlašten i već čitav niz godina, obavlja stručni dio remonta na dijelu postrojenja Nuklearne elektrane «Krško» u Sloveniji.

Nakon što se ove godine dovrši preseljenje tvrtke iz Trnja na lokaciju u Vukomercu i ponovo objedine proizvodni kapaciteti (nakon 42 godine poslovanja na dvije lokacije), Gredelj planira proizvodnju novih vlakova i lokomotiva, najprije za HŽ, a potom i za druge kupce. Ovi će proizvodi, osim punog komfora za putnike, ispunjavati sve zahtjeve po pitanju ekologije, energetske učinkovitosti, efikasnosti, sigurnosti i raspoloživosti. Stoga u Gredelju očekuju i odgovarajuću potporu državnih institucija i fondova jer  proizvodi Tvornice željezničkih vozila Gredelj mogu postati jedan od zaštitnih znakova Hrvatske i odličan izvozni proizvod.

Ukratko o UGOEFE S.A. - Unidad de Gestión OperativaFerroviaria de Emergencia UGOFE S.A.- Unidad de Gestión Operativa Ferroviaria deEmergencia je

privremeni konzorcij argentinskih kompanijaformiran 7.1.2005. od strane tvrtki Ferrovias, Metrovias i Trenesde Buenos Aires. Konzorcij je formiran s ciljem preuzimanjaputničkog prometa vlakovima u Buenos Airesu nakon što jepovučena koncesija dana tvrtki Metropolitano 1994. godine.


Ukratko o Metropolitanu

Metropolitano je kompanija stvorena 1994. godine da bi preuzela željezničku koncesiju danu od argentinske vlade kao dioprivatizacije željeznica dok je predsjednik bio Carlos Menem. Metropolitano je pružao putničke usluge na linijama LineaSan Martin, Linea Roca i Linea Belgrano Sur u Buenos Airesu, koje su prethodno bile upravljane od strane države. Unatočvelikim poticajima države, standard usluga je znatno pao te se postupno ukinula koncesija na sve tri linije

 

Proizvodni program

Katalog

Profil tvrtke

YoutubeFacebookLinkedinFeed